Monday, October 20, 2008

I'll be back on stage.....

Setelah agak lama tidak beraksi diatas pentas, kini aku telah di beri peluang oleh BUDAYASARI salah satu kumpulan teater yg tidak asing lagi di Pulau Penaga ni...

Kalau nak diikutkan kami semua mmg kesuntukan masa untuk latihan memandangkan masing2 agak sibuk dgn hal masing2 dan jgk ada diantara kami yg terikat dgn kerja...bayangkan lah, show lagi 3 hari...aku pasrah!
Kali ini,aku telah diberi kepercayaan oleh pengarah untuk memegang watak yg bagi aku mmg berat untuk seorang yg masih baru seperti aku....pada mula nya,aku mmg kekok dan tak confident yg aku bole menyelami watak ni...tapi dgn ada nya rakan2 yg bnyk menberi tunjuk ajar,aku motivated....thank a lot to all of u yg bnyk membantu walau pun kita semua didalam zon bahaya...hahahahaha,faham2 je la...esok ada preview..

Ini sinopsis cerita yg bertajuk SOFEA..(aku la tuh..)

Sofea seorg pelacur yg hidup melarat di lorong pelacuran kerana dijual oleh Hisyam bagi mencari wang untuk menanggung kehidupan Hisyam yg menghabiskan masa nya dgn berfoya2,kaki judi dan mabuk.Sofea tidak dpt keluar dari keperitan hidupnya walaupun berkali-kali dinasihati oleh pelacur2 di hotel berkenaan kerana takut dgn ugutan dan ancaman Hisyam terhadapnya.Pada masa yg sama Sofea sering didatangi pelanggan tetapnya bernama Mazlan,seorg ahli perniagaan yg berkedudukan dan kaya yg amat mencintai Sofea.Mazlan memujuk Sofea untuk keluar dari lembah pelacuran dan membina hidup baru bersamanya tetapi Sofea menolak...akhirnya Hisyam telah menghidu perhubungan mereka..maka terjadi pergaduhan diantara Hisyam dan Mazlan...Hisyam dipukul teruk oleh Mazlan..Hisyam mengugut Sofea dgn ugutan keras dan berlalu dari situ.Sofea bingung apabila ditinggalkan Hisyam sedang kan Sofea didlm pelukan Mazlan.
Dalam kekalutan tiba2 Sofea hilang.Pelbagai persoalan yg timbul difikiran Mazlan dan rakan2
Sofea yg ada disitu.Julia seorang pelacur yg tak sehaluan dgn Sofea muncul dan membongkar rahsia sebenar....
Nak tahu rahsia sebenar Sofea kena lah dtg tengok show we all, sekiranya u all berada di utara,dtg lah beramai2 jika ada masa terluang,masuk percuma...hehehehe

Persembahan kali ini akan diadakan di Auditorium Taman Budaya Negeri Perlis pada 25th dan 26th October ini pada jam 8.30 mlm..

Disbbkan gambar aku tk smpat nak ambik,nnti2 aku paparkan disini.....
Wish me all the best...

26 comments:

alif-mikail said...

ALL THE BEST!
Koi masih tak berpeluang ke sana! dem!

Rahimin Idris said...

jauhnya. kalau dekat nak gak aku tengok.

Mak Su said...

wow! menarik bunyinya, all the best!!

tegezoot said...

aku punya dok cari kot2 ang bubuh gambar posing senyum tak ikhlas lagi dalam entri ni! awat ang tak bubuh ha? ha? ha?

artsoul said...

thanks alif

rahimin..aku faham kau keja

maksu..tq,tq

tegezoot..ang tggu la nnti i bubuh gambaq ala2 mak lang dgn mak nyah

hanis said...

artsoul
koi = aku / saya....

aperdar....

koi tu bahase org pekan....


hehe..
bestnyer awok...

Butaseni@Wan Raja said...

hehehe
tu ja aku boleh kata

kad0k. said...

all the best...kalau berjaya dgn tetaer ni..sure berpuluh2 lagi akan menyusul..:)

Mamu Raja LAwak said...
This comment has been removed by the author.
Anak Antu Seni said...

sedih aku pedih..

Nyda Zamani said...

kak aida
all da best
buat yang terbaik
=)

Unknown said...

Adus..
kenapa d utara?
kalau kat KL kan best..
nak tgk jugak..
kompem best nie..

Suka Bebel said...

uik?kaki teater?hehe...macam best je ni, cakap aje la endingnya.jauh tu dr kl ni nak ke perlih?hehe

anyway, salam kenal...:)

Cikgooden said...

moga sukses.....

seni untuk orang seni jugak...

crunchyahcock said...

muahahahahaha..... putttt... opps terkentut sudah!!!

artsoul said...

hanis..haha,thanks for the info

butaseni..hang gelak,hang tk ckp pun..:P

kadok...motivated aku sekejap,tq

anak antu..picture ni, baru la aku nmpk mcm hang..:P

nyda..tq,really appreciate

raz...insyallah kita akan ke KL untuk permentasan,info awak k..

suka bebel..salam kenal kembali,k nnti2 sy crite ending nye..

cik gooden..terima kasih cikgu..

ah cock..woiii!!!!

Anonymous said...

cam menarik cite ni...best...so persoalannyer maner sofea yer...ermm...jeng2....

jinggo said...

rekaan utama jangan lupa haaaa.....
lepas ni ngan kandaq ayaq pulak kot....
hahahahaha.......
yang ni kira boleh berjalan sudah la......
hahahahahahha..........

Unknown said...

ASSalamualaikum..

sofea tu dr novel ke?

blackpurple @ jowopinter said...

Wo ho!

Selamat!

zizou said...

gua ni bdk kecik, bleh dibenarkan masuk x? hehe

artsoul said...

chuck...suprise..hehe

jinggo...tk lupa aih,tp LKA idola ku...huahuahuahuahua..

adledash...cite ni di tulis oleh salah seorang penggiat seni teater yg dah lama kat situ...otai la kiranye...hehehe

blk purple..terima kasih bro..

zizou...kecik besar bole masuk...mai la

AL-BIMA SAKTI said...

salam,
selamat beraksi di pentas...

artsoul said...

al bima sakti...terima kasih tuan

Pegawai Khalwat said...

Aku nak balik CD Dalam Kehadiran Sofea!

artsoul said...

pk...aku nk buat harta!